Auto Škoda
Začátky
Počátky firmy sahají až do roku 1895, kdy začali mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement vyrábět vlastní jízdní kola pod značkou Slavia. Po bicyklech se na přelomu století dostaly ke slovu motocykly. Továrna se rozšiřuje a v roce 1900 už své stroje exportuje například do Anglie.
1905 - 2006
První automobil - Voituretta
V roce 1905 vyrobili Václav Laurin a Václav Klement svůj první automobil. Voituretta byla první vyslankyní umu a dovednosti českých rukou ve světě. Už více než sto let pokračuje tato tradice; odkaz zakladatelů firmy dnes šíří na silnicích všech světadílů auta značky Škoda.
První automobil Laurin & Klement, model Voiturette A s kapalinou chlazeným vidlicovým dvouválcem o objemu 1005 cm3 a výkonu 7 k, se zrodil v roce 1905 a ihned se stal prodejním úspěchem. Následovaly typ B (za tři roky se ho vyrobilo na tehdejší dobu neskutečných 250 kusů), model C měl již objem motoru 2042 cm3 a výkon 12 k.
V roce 1906 vznikly první čtyřválce; typu D se sice vyrobily jen dva kusy, zato čtyřapůllitrový čtyřválec E byl v dalších letech dodáván pro osobní i užitkové verze.
Díky umu a fortelu zaměstnanců všech profesí si firma brzy vytvořila stabilní postavení na rozvíjejícím se mezinárodním trhu.
Na přelomu 20. století se výrobní program rozrostl o třetí modelovou řadu - luxusní limuzínu Superb, vyráběnou v Kvasinách. V čerstvé paměti máme uvedení nové Octavie v roce 2004, vyráběné v provedení liftback a kombi. Koncem roku 2005 se v nabídce objevila i sportovní verze RS.